Friday, February 6, 2009

Acasa-less?

Unde e acasa? La apartamentul pe care ni l-am cumparat? Unde ne-am nascut? Acasa e unde ne sunt parintii (if diferit de unde ne-am nascut)?
Is asa obosita azi incat imi imaginez ca as vrea sa ma duc acasa...intr-un pat care miroase a asternuturi proaspete si racoroase, geamul e deschis si soarele patrunde cu generozitate inauntru odata cu mirosul puternic de iarba proaspat tunsa si de flori primavaratice. Mama sa vina discret dupa vreo zi jumate de somn sa ma intrebe daca mi-e foame si sa imi pregateasca o supa de galuste si apoi sa luam ceaiul pe veranda, sa se simta mirosul de fan si iarba arsa de soare si sa se auda toate insectele alea a caror nume nu l-am stiut niciodata, dar care insotesc tot timpul mirosul de fan.
Si spre seara linia orizontului sa se faca rosie si sa am o senzatie de inceput de lume, sa imi fie mintea si trupul atat de odihnite de parca as fi baut o solutie miraculoasa care m-a trezit din somnul frumoasei din padurea adormite.
Am avut atat de multe case in ultimii 10 ani, incat acasa pentru mine nu mai are o conotatie fizica. Acasa e o stare de spirit. Asa de mult vreau acasa...

1 comment:

Anonymous said...

Maestrul Gil Dobrica canta despre acasa ca fiind: Mama,tata, Prieteni vechi,Frati si surori. Cred ca acasa e unde mananci cozonac si ciocnesti un pahar de vin rosu cu tata.Cred ca acasa e acolo unde se incheaga raciturile. Cred ca doar acasa dorm cel mai bine. Cred ca doar acasa focul in soba arde cel mai vartos inrosind teracota. Cred ca acasa e acolo unde pazeste Nur si Baron.Cred ca acasa e departe dar am luat cu mine in nari aburul sarmalelor, in ochi florile copacilor care i-am sadit cu tata si in urechi zumzetul albinelor din cei 25 de stupi...Am plecat in lume dar acasa ma cheama inapoi oriunde as fi.Si o sa vin. Acusi...peste 2 luni.

O.